Registrering och behörighet
- Tillverkare måste ange korrekt information vid registreringen
- Enbart tillverkare som möter vissa kriterier kan bli medlemmar på plattformen
Produktlistning och innehåll
- Tillverkaren är ansvariga för att informationen om sina produkter är korrekt och möter gällande krav.
- Plattformen har en maxgräns för antalet produkter från respektive tillverkare och det maxantalet är 30 produkter.
- Tillverkaren ansvarar för att presentation av bilder och text följer plattformens riktlinjer
- Tillverkaren accepterar att plattformen kan gå in och editera bilder för att de ska harmoniera med övrigt material på sidan samt i undantagsfall editera text.
Prisgaranti, prissättning och betalning
- Tillverkarna sätter sina egna priser inom ramen för plattformens riktlinjer.
- Tillverkaren förbinder sig att aldrig vid något tillfälle sälja varor till ett lägre pris via egna kanaler jämfört med priset på plattformen. Detta för att uppehålla plattformens löfte till sina kunder om ’Prisgaranti’ – att de köper till lägsta pris.
- Plattformen behåller en kommission om 24% på köpesumman, detta fördelar sig typiskt som 4% i betalningsavgift (3 kr fast avgift + 3%), marknadsföringsaktiviteter 10% samt 10% som tillfaller plattformen.
- Ersättning för sålda varor utbetalas månadsvis.
- Den enda fasta avgiften för en tillverkare att vara med på plattformen är en årsavgift om 1995 kr exkl moms som erläggs i början av varje påbörjat år.
Orderhantering och frakt
- Tillverkarna förväntas fullfölja beställningar snabbt och korrekt, inom tre arbetsdagar förväntas beställningens skickas till kunden, men helst inom 24h efter att beställningen är lagd.
- Alla frakter sker med frakten inkluderad i priset.
- All frakter ska ske med spårbar frakt
Kundservice
- Tillverkarna förväntas ge förstklassig service.
- Följa riktlinjerna för frågor, returer och återbetalningar
Data protection and Privacy
- Tillverkarna får inte spara kunddata eller på något sätt kontakta kunder till plattformen Choklad & Choklad, dels med tanke på GDPR eftersom kunden inte gett samtycke till det samt för att värna plattformens rätt till att exklusivt ha kontakt med kunden till plattformen. Undantaget är enbart när kunden direkt vänt sig till tillverkaren med en fråga.
Returer och klagomål
- Tillverkare förbinder sig att följa riktlinjer och policy när det gäller tvister mellan kunder och tillverkare, detta kan gälla returer och återbetalningar.
- Acceptera att plattformen vidtar åtgärder om en lösning mellan tillverkaren och kunden inte nås.
Avslutande och avstängning
- Tillverkaren accepterar villkor för att kontot kan stängas ned om tillverkaren
- Tillverkare som vill avsluta sin medverkan på plattformen meddelar detta till plattformen via email. Avslutning sker i samförstånd med plattformen och beställningar som är lagda av kunder fullföljs.
Förändringar av villkoren
- Plattformen förbehåller sig rätten att förändra och uppdatera villkoren utan att informera tillverkaren
- Kontinuerligt användande av plattformen innebär att ett accepterande av eventuella förändringar